Yanakie- Phillip Island

11 november 2018 - Phillip Island, Australië

Wilsons Promotory-Newhaven(Philip Island)

11 november

Na een rustig ontbijt zijn we vertrokken richting Phillip Island . Dit was een korte rit 102 km. Ondertussen boodschappen gedaan.

Nadat we via een brug het schiereiland hadden bereikt, was de camping gauw gevonden. Het ligt aan een strand, blauwe zee en ziet er heerlijk uit.

We besloten om eerst warm te eten en daarna onze bucketlist af te werken.

Om 15 uur zaten we weer in onze ‘rammelkast’. De eerste stop was het circuit van Phillips Island. Mark en Rob hebben in een race-simulator gezeten, Jos Verstappen is er niets bij! Ook mochten we nog even met champagnefles op het podium staan.

Hierna zijn we doorgereden naar de Nobbies. Dit is een wandel route die op het uiterste puntje loopt van het eiland. Mooie rotsformaties , een blue hole, roze bloemen die de heuvels bedekken, een pinguïn ,en heel veel andere mensen. Ook hebben we nog een grote egel gezien (echina). Van hier was het een klein stukje rijden naar de Pinquinparade. We moesten hier om 19.30 uur zijn..........het was heel koud, je zat stil op een bank wachten tot de zon onder zou gaan. Om de paar minuten vertelde een meneer hetzelfde verhaaltje.....enfin tegen half 9 kwamen de eerste scharrellaartjes aanwaggelen, heel schattig om te zien. Ze komen uit zee om te overnachten op het strand en in de heuvels, veilig weg van de meeuwen en andere gevaren. Jolanda heeft het niet afgewacht, later kwamen Rob en Mark ook, het was zo koud. Leuk dat we dit hebben gezien, maar voor ons iets te toeristisch ......

Ook deze dag eindigde weer met mooie herinneringen en vele foto’s voor het album.

1. Elly Jansen:
    12 november 2018
    Jullie hebben alveel mooie dingen gezien. Op de foto te zien heb je ook erg koud. n warme jas doet heel veel. Op naar het volgende Wanneer Gaan jullie naar de fam? Mijn nicht en neef zijn van morgen ook naar Australie gegaan. n bruiloft daarna naar Tasmanie. n nicht en fam. bezoeken.
  2. Marlies:
    12 november 2018
    Gelukkig hebben jullie een vest mee! en had de pignuintocht wel willen zien!! Klinkt gaaf. Xx
  3. Christy Slaaf:
    16 november 2018
    Uhhh hoezo vader zoon. Zelfde lichaamshouding mooi om te zien.