Sydney- Mainly

27 november 2018 - Sydney, Australië

Sydney-Mainly

27 november

Vanmorgen konden we uitslapen. Cornflakes gegeten.

We werden om 11.30 uur opgehaald. Zo luxe allemaal.

En de trip was een verrassingstocht. We gingen naar Mainly. Hier is een National Park: Quarantaine Station.

Hier werden vroeger de mensen opgevangen die met de schepen van overzee kwamen en in quarantaine moesten.

Dit was erg indrukwekkend om te zien. Ze hadden zoveel mogelijk in orginele staat proberen te houden.

Van 14 augustus 1832 tot en met 29 februari 1984 werd hiervan gebruik gemaakt. Er waren hier ook verschillende klassen, geen pretje om hier te zijn in die tijd.

Het lag aan de baai. We konden via een shuttlebus heen en weer worden gebracht. Dit was echt fijn.

Hierna zijn we gaan lunchen, in een ‘café ‘ waar ze waarschuwden voor de kookabura’s, omdat deze ook graag deden lunchen......

We keken uit op Sydney stad, heel mooi.

Bedankt voor de leuke dag.

Ha ha en dan denk je dat de dag voorbij is.....nee dus.

Na een heerlijke maaltijd spaghetti met salade, zijn we naar de stad gegaan om het operahouse en de Harbour Bridge bij avond te bekijken. Eerst een stop voor foto’s, toen over de Harbour Bridge gelopen.

Vanuit hier naar de overkant, waar we uitzicht op Luna park hadden, verlicht. En toen weer terug. Adembenemend mooi.

Bedankt voor de heerlijke mooie avond

1. Elly Jansen:
    27 november 2018
    n gast aan tafel. Is weer iets anders dan alleen Maya. GroetjesElly
  2. Mark, Jolanda en Rob Schipper:
    27 november 2018
    Ha ha
  3. Marlies:
    28 november 2018
    Wat gaaf!! Sydney by night.. Heel leuk!!