New Haven-Melbourne

12 november 2018 - Melbourne, Australië

New Haven- Melbourne

12 november,

De wekker ging weer vroeg met ‘start me up’, ontbijtje, spullen gepakt en Rob kroop achter het stuur richting Melbourne. Voor Melbourne nam Mark het roer over. En loodste ons door Melbourne geweldig deed hij dat, dank jewel Mark! Zo’n drukke stad en dat voor ons provinciaaltjes :)

De camping is mooi en sanitair super. De receptie hielp ons heel fijn met allerlei informatie.

We hebben een broodje gegeten en toen naar de bushalte op naar Melbourne.

Het was een rit van half uur ( 2,20 dollar retour).

In de stad aangekomen zijn we langs de Clocks van het Flinters-street station gelopen. Als je hier in Melbourne iets afspreekt weet iedereen waar dat is. Ook hebben we een een beroemd schilderij bekeken: Chloe; een schilderij dat 2 eeuwen geleden niet werd toegelaten tot een tentoonstelling, maar de hotelgasten vonden het toen wel mooi. Wij vroegen ons af waarom dat schilderij toen is afgekeurd...

We zagen vrij veel politie.

Eigenlijk wilden we een stadswandeling maken van 2,5 km maar al gauw hadden we gedrieën door dat we dat niet wilden. In Melbourne rijd een gratis tram langs alle bezienswaardigheden..........tja daar zijn we dan ingestapt. Het was echt een antieke tram die speciaal voor toeristen rijdt. We zagen alles.Het duurde ongeveer een uur. De Chauffers van bussen en trams zijn hier echt heel behulpzaam, met alles en helpen je met je vragen.

Toen hebben we nog sushi gehaald, zo lekker, om mee te nemen als avondeten op de camping.

Moe en voldaan met een glaasje ging het er goed in.

Ook gelukkig nog even met Marlies kunnen beeldbellen, dit lukte voorheen heel slecht. Fijn om haar even te horen.

Onder het gesprek door hoorden we waarom er zoveel agenten liepen, er is hier gisteren een aanslag gepleegd, verschrikkelijk, gelukkig voor ons hebben we er niets van meegekregen.

Ook wilden we nog zeggen dat we heel blij zijn met alle reactie’s en leuk dat zo veel mensen ons volgen. Helaas komen we op plekken waar het internet niet is zoals je zou verwachten. Er zijn nog plekken op de wereld waar je minder bereikbaar bent.

(Of, dat je code al verbruikt is omdat Rob aan het downloaden is ha ha)

Lieve groet van ons

1. Linda Commissaris:
    12 november 2018
    Leuk weer om alle avonturen te lezen!!
  2. Marlies:
    12 november 2018
    IK WIL OOK SUSHI!!! Lekker hoor! Jullie zien er wel uit als ubertoeristen haha! Liefs xx
  3. Elly Jansen:
    12 november 2018
    Heel verstandig om de tram te nemen. Zo zie je ook alles met goede uitleg. Knap van jou om door Melborne te rijden en dan links ! Vervelend die aanslag toch best angstig. Ook daar gebeurt het.
  4. Marian Janssen:
    12 november 2018
    Ja ja jullie zijn zo te zien echte toeristen. Geweldig. !!!!! Elke keer is het weer genieten van de verhalen en foto’s . Mark je bent een KANJER.👍💋
  5. Els:
    13 november 2018
    Zo leuk kijk iedere avond voor het slapen of er nog een verslag op staat van jullie mooie reis veel plezier maar dat gaat wel goed komen
  6. Jolanda:
    Wat leuk Els
  7. Jolanda:
    13 november 2018
    Dank je Els, het lukt me alleen niet om nu foto’s erop te zetten ...maar die komen nog hoor.
  8. Wilma:
    14 november 2018
    Leuke verhalen, Leuke foto's🌞
  9. Christy Slaaf:
    16 november 2018
    Jeetje heftig als je dat hoort. Ik las het in het nieuws niet wetende dat jullie toen al in de buurt waren. Wel aan jullie gedacht, zeker aan jouw Jolanda naar aanleiding van ons gesprek op kantoor. En weet je, het is toch ontzettend heerlijk dat er op de wereld nog plekken zijn waar je minder bereikbaar bent. Geniet ervan. Hier in ons kikkerlandje gaat die vlieger helaas niet meer op. En ja sinds vanaaf log ik in, en ik vind het fantastische om gte ervaren wat jullie allemaal meemaken. Kan nietg wachten tot de volgende blog. Knuffel Chris