Victor Harbour- Kangaroo Island (KI)

21 november 2018 - Victor Harbor, Australië

Victor Harbour-Kangaroo Island (KI)

21 november

Oeps wat een dag. Het regende waaide stormde, echt Hollands weer. Via internet hadden we begrepen dat de boten naar KI tot 10 uur niet zouden afvaren. We konden bellen. De dame aan de andere kant kon ons alleen vertellen dat we om 10 uur weer konden bellen, als de ferry weer zou varen konden we mee om 12 uur(wat de afgesproken tijd was mee)Maar ja afstand naar Cape Jervis was ook 63 km, dus we besloten om toch maar te gaan rijden richting ferry. Het ging steeds harder waaien en regenen. Bij de haven stonden wat auto’s en vrachtauto’s. De mevrouw daar vertelde dat als we wilden we met de enige boot die zou gaan vandaag mee mochten.............dilemma, hoge golven, kunnen we wel terug!!! Maar de dame stelde me gerust en zei dat er nog nooit iets met een boot hier was gebeurt......nu kan ik mij een verhaal herinneren van een heel groot schip dat voor de eerste keer naar Amerika voer, waar ook nog nooit mee was gebeurt........Enfin, ook Jolanda zei : Ja

Mark is de auto gaan halen moest snel gebeuren boot vertrok over 10 minuten. De vrachtwagens waren verankerd en Mark kon er nog bij. Wij konden via de passagiersingang, waarbij Rob letterlijk haast de boot misliep omdat hij nog stond te fotograferen. Kan je voorstellen alles geregeld en staat hij nog op vaste land en enige boot vaart weg met ons en auto en papieren...... ha ha

Eindelijk we zaten. Om 10.40 uur vertrokken we. Wat een golven en wat een blauwe zee, heel mooi en wat een mensen die het niet volhielden en moesten vomeren(overgeven). De zakjes gingen over en weer. Bemanning kwam met doekjes langs. Ondertussen keken wij naar video over een zonnig mooi eiland genaamd:Kangaroo Island!

We waren blij dat we na dik een uur varen (5km) weer aan land waren. Bij de vvv hoorden we dat vele dingen gesloten waren ivm het weer. Maar Mark kon wel quadrijden. We zijn hier gelijk naar toe gegaan, was 80 km verderop.

In de storm heeft hij dat gedaan, het was geweldig, samen met de instructeur ,Sem, is hij 1 1/2 uur op pad geweest en heeft hij veel indrukken kunnen opdoen, een boom van 500 jaar oud gezien, koala met jong, waliby’s en info over bijen hier op het eiland en hoe een varaan zijn eieren kan leggen. Rob en Jolanda zijn een kop warme chocola en koffie gaan drinken verderop.

Om half 5 waren we weer bij elkaar, de camping opgezocht. Beetje primitief, na alles waar we al gekampeerd hebben..........en geen WiFi......ha ha we zitten op een eiland, met storm en dan kan dat gebeuren.

We hebben er een leuke avond van gemaakt met leggen van een kaartje en glaasje wijn en biertje en chips. En plannen voor morgen gemaakt.

Het was een enerverende dag.

1. Leo:
    21 november 2018
    echt een avontuur hoor
  2. Linda Commissaris:
    22 november 2018
    Geweldig weer de verhalen!
  3. Corrie:
    22 november 2018
    jeetje titanicmomentje brrrrr....en Rob ..och wat komt dat bekend voor haha
    Gelukkig veilig ..ik zou kotszakjes tekort komen
  4. Marlies:
    22 november 2018
    Klinkt geweldig.. Maar jullie zijn er!!!