Kangaroo Island- Kangaroo Island

22 november 2018 - Kangaroo Island, Australië

Kangaroo Island- Kangaroo Island

22 november

Vanmorgen konden we het rustig aan doen. Het waaide nog steeds maar het regende niet meer gelukkig.

Om 10 uur waren we klaar voor vertrek. Het plan was om naar de Seal Bay  te gaan. Dit was zo ontzettend leuk, zoveel zeeleeuwen, met kleintjes. Ze lagen overal in de duinen en op het strand. Ze hadden een loopparcours uitgezet waar je mocht lopen en zo zag je veel van deze mooie, schattige dieren.

Ook had men er een skelet van een walvis gelegd, om een idee te krijgen hoe groot het beest is geweest. Het was van een walvis die gestrand was in 1984.

Het waaide enorm, de zee was heel blauw en de golven hagelwit.

Onze volgende stop was de Raptor Domain. Hier hadden we een reptielenshow. We waren samen met nog een gezelschap, dus 5 mensen. We kregen reptielen te zien die in Australië voorkomen. Alle dieren mochten we vasthouden aaien en  fotograferen. Eerst een hagedis, toen een lizzard, een blue tonque en hierna een kleine python, hierna nog een paar pythons die steeds groter werden. Jolanda had niet zoveel lef om erheen vast te houden maar bij Rob en Mark kropen ze overal heen.

Ook werd er een zoetwater krokodil getoond van ongeveer 30 cm. Hij leek wel van plastic maar pas op........

Hierna zijn we naar de beehive gegaan. Dit is een plek waar bijen vanuit Italië hierheen zijn geïmporteerd lang geleden, waarvan ze nu nog steeds het zuivere ras hebben. Dit komt omdat de bijen niet van het het eiland af kunnen, en als ze eraf gaan komen ze er niet meer op (dus geen import).

Op de terugweg langs de Emu baai gereden, een mooie baai. Winkeltjes in Kingscote gezien en toen zijn we terug naar de camping gegaan het was een heerlijke dag waarvan we veel van Kangaroo Island hebben gezien, morgen vertrekt de boot (als het goed is om 11.30 uur) dus we moeten er dan vroeg uit.

Nu nog een spelletje jokeren.

1. Marian Janssen:
    22 november 2018
    Fijn dat het gelukt is om op het kangaroo eiland te komen. Dapper hoor ..Maar ja een beetje “schipper “ laat zich niet kisten toch!!! Hopelijk gaat de terug vaart rustiger. Heel veel plezier nog. Lieve groetjes vanuit Zoetermeer .
  2. Marlies:
    22 november 2018
    Ben het met Marian eens, echte schippers!! Klinkt gaaf met al die dieren, al had ik ze ook niet vast willen houden...
  3. Mevr Macho:
    23 november 2018
    Ik geniet van alle verhalen en van de foto's. Nou heb ik ook wat van Australië gezien! Veel liefs van mw. Tot ziens
  4. Mark, Jolanda en Rob Schipper:
    23 november 2018
    Wat lief mw macho daarom schrijven we dit ook en hoef ik na de vakantie ook niet zo veel te vertellen ha ha