Robe- Victor Harbour

19 november 2018 - Victor Harbor, Australië

Robe-Victor Harbour

19 november

De wekker stond wederom vroeg er was een lange weg te gaan.

Het landschap vloog voorbij in weiden vol met schapen en koeien. Toen kwamen de zoute vlaktes, De meren verdampen en er blijft zout over. Een vos stak over. We volgden de South Australian Drive verder. We kwamen bij een plaatsje Meningie aan het National Park Coorong. Hier stond een verhaal over kleine jongen die vluchte voor soldaten op een emoe, omdat hij juwelen stal van rijke lui. Zijn lichaam is nooit gevonden. Dus ergens moet hier nog een flinke buit te halen zijn.

Vele kilometers verder moesten we plots een veerpomt over, deze was gratis. Ongelofelijk dat dat kan. Ondertussen tikte de thermometer de 41 graden aan, niet echt zonnig, maar wel warm.

We kwamen ook langs vele wijngaarden .

Toen resten er nog een paar tientallen kilometers van Victor Harbour een gezellig vissrsplaatje met rijke historie. Hier gaan we morgen verder kijken. Vanavond hebben we nog heerlijk gezwommen in het zwembad hier.