Halls Cap- Robe

18 november 2018 - Robe, Australië

Halls Cap-Robe

18 november 2018

Vanmorgen was het echt heel vroeg dag. Nog even genoten we van de kangaroe’s, en stapten in onze rammelkast om vandaag heel veel kilometers te rijden.

We reden weer door heel veel landschappen. Vele schapen en koeien kwamen voorbij.

We kwamen aan in Mt Gambier, hier is een vulkaankrater die gevuld is met heel blauw water. Van november tot maart is dit water blauw en de overige maanden is dit water grijs. Men weet niet hoe dit komt. Wij kwamen er toen het blauw was echt heel mooi. ook waren er veel cactusplanten die in bloei stonden.

Na nog een tijd rijden kwamen we aan in Robe. Dit schijnt een leuk vissrsplaatsje te zijn. Wij zijn echter op de camping gebleven ,klein stukje op het strand gelopen. We hebben BBQ gegeten in de campingkitchen. Heel gezellig. Iedereen vind het leuk om met Hollanders te praten.

Een verhaal was wel erg leuk. Een mevrouw vertelde hoe ze haar man had leren kennen. Zij was een vegetarische en ze ontmoette een man die slager was. Het is nu een getrouwd stel en zijn 26 jaar samen. Zij eet nu wel vlees dat hij klaarmaakt ha ha.

We hebben ook nog in het zwembad  gezwommen , heerlijk was dat.

Het is een heel fijne camping. Na een spelletje jokeren is het weer tijd om de kooi op te zoeken .

Welterusten

O ja we zijn vandaag wel weer over een staatsgrens gereden ‘ South Australia’ en het leuke daarvan is dat we weer een half uur terug in de tijd zijn. Je merkt er niets van maar je moet wel je klok terugzetten.

Ook wilde ik nog vertellen dat we in Halls Cap hebben gezien dat de wolken oplossen. We hebben wel eens gezien dat er wolken ontstaan, maar nooit dat ze oplossen, het was heel bijzonder.

1. Marlies:
    18 november 2018
    Wat gaaf! Ik ben benieuwd hoe dat eruit ziet, als wolken oplossen. En geweldig van die vrouw die vegetarisch was, de liefde gaat door de maag.... Prachtige vulkaankrater trouwens.. Leuke foto’s ook, typisch de mutti met al die flora en fauna! ;) xx
  2. Wim & Elvira:
    Hallo luitjes,
    Wat een belevenis die jullie meemaken en wat leuk dat jullie ons mee laten genieten.
    Ik lees steeds...'BBQ, ik neem aan dat jullie de dieren met rust laten..😂
    Geniet lekker van al het moois wat op jullie pad komt, her is leuk om te lezen.
    Hier is het zonnig overdag, maar met nachtvorst.
    Groetjes van ons en wen poot van Amber
  3. Elly Jansen:
    18 november 2018
    Wat hebben jullie toch al veel gezien. Alle soorten dieren, komt mij heel bekend voor. Straks heel veel te vertellen. GrElly en Messi