Halls Cap-Halls Cap

17 november 2018 - Halls Gap, Australië

Halls Cap-Halls Cap

Vanmorgen vroeg werden we gewekt door de kookabura’s, mijn hemel wat een lawaai, maar je kan slechter gewekt worden niet waar? 5 uur :)

Om 7 uur dacht Jolanda ik ga er maar uit, en wat schetst mijn verbazing overal kangaroe’s achter ons, niet een niet vier maar echt een heleboel. Fototoestel gehaald, kom ik terug is er een emoe bij gekomen, het moet niet gekker worden . Ik ben gelijk de mannen gaan halen. Slaperig kwamen ze eraan. De Emoe ging mooi poseren en liep recht op Rob af, wat is het dan een groot beest zeg.

Na het ontbijt, spullen gepakt en op naar de Mackezie Falls. Dit is een waterval op 17 km afstand. Nu denk je misschien ach wat is dat nou, ik kan je zeggen dat is heftig. Ik denk dat ik zelfs in de Pyton van de Efteling durf  ha ha dat is natuurlijk gekheid, maar je rijd op een 2 baansweg alleen maar in haarspeldbochten omhoog, langs stijle afgronden, nee niet echt mijn ding. En Christy, 5 banen in Melbourne is niet fijn maar dit ook niet. Na een half uur klimmen kwamen we boven, en wat doe je dan.....je loopt naar beneden naar de waterval. Ik tot de helft want verder ging ik echt niet. Het was er erg mooi. Naderhand toen Rob en Mark terug kwamen zijn we naar een ander uitkijkpunt gegaan waar ook ik het van bovenaf kon aanschouwen.

Op de terugweg was de volgende stop. De Balconies. Dit is een mooie rotsformatie, ondertussen kwamen we enkele hagedisjes tegen, door hun schutkleur moeilijk te zien, maar zo mooi.

De rest van de middag hebben we rustig in de zon gezeten, het was 29 graden dus relaxen. We dachten dat het zwembadwater koud zou zijn, maar achteraf was het heerlijk, we zijn er echter niet in geweest. Na het avondeten nog een wandeling gemaakt over de dam hier. En toen we terugkwamen zat wederom het grasveld vol met kangaroe’s. Ook zagen we een hert hierbij. Het was weer een stralende dag met heel veel dieren.

1. Marlies:
    17 november 2018
    Jeetje wat gaaf weer! Knap dat je in de auto bent blijven zitten met de haarspeldbochten! En dan naar beneden lopen als je boven bent om de waterval te kunnen zien, geweldig Haha... gaaf hoor die emoes en kangoeroes! Xx
  2. Mark, Jolanda en Rob Schipper:
    17 november 2018
    Vond ik ook hoor Bies, maar uitstappen was ook geen optie, ik hou me maar bezig met de kaart