Warrnabool-Halls Cap (Grampians )

16 november 2018 - Halls Gap, Australië

Warrnabool- Grampians (Halls Cap)

Het zonnetje scheen al vroeg en de wekker ging ook vroeg. Nog even naar de zee gelopen. Wat waren er wilde golven en kon je ver kijken.

Vandaag zouden we 162 km rijden, dit ging voorspoedig, we gingen door afwisselde landschap. Heel veel weilanden met veel koeien en schapen. Ik snap nog steeds niet dat de wol hier zo duur is.....

De Grampians is een National Park, met veel regenwoudbomen en varens. Het kadootje van de dag kwam al snel. Een emoe en lizzard staken de weg over. Wat is dat toch mooi, jammer dat ze zoveel risico lopen door over te steken.

In Halls Cap (de nederzetting hier met veel campings) was de eerste camping die wij op het oog hadden al vol.

Morgen kunnen we daar wel terecht. Daarom doorgereden naar volgende camping op het lijstje. Het weer is geweldig, we hebben daarom badkleding aangetrokken en zijn naar het zwembad gegaan. En hebben in het zonnetje gelegen.

Na het avondeten, (de heren hebben vissticks gebakken op de BBQ) zijn we stukje gaan wandelen, op de camping hadden ze gezegd dat de kangaroe’s zich verzamelden op een sportveld op een kilometer verderop. En inderdaad, hier waren zo’n 25 beesten bij elkaar, met Joey’s (kleintjes). Zo leuk en zo aaibaar, ongelofelijk. Je valt van de ene ach in de andere ach.

Toen ging het schemeren en moesten we naar huis. Nog even kaartje gelegd en de kooi in. Morgen staan er weer actieve dingen op de agenda.

O ja, omdat het plaatsten van de foto’s niet helemaal lukt hebben we een hulplijn in Leesten ingeschakeld en Marlies heeft de foto’s bij de algemene foto’s geplaatst.

Tot de volgende keer en heel erg bedankt voor de lieve leuke berichtjes.

Rob Mark en Jolanda

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Wilma:
    16 november 2018
    Fijn, zo'n helpdesk.
  2. Marlies:
    18 november 2018
    Wat gaaf al die kangoeroes!! En heerlijk dat je gewoon ‘even’ doorrijdt naar de volgende camping!
  3. Mark, Jolanda en Rob Schipper:
    18 november 2018