Tilba tilba- Lake Entrance

8 november 2018 - Lakes Entrance, Australië

Tilba-Tilba....Lake Entrance, dag van de inkopen

Donderdag 8 november

Heel vroeg ging de wekker, zoals de afgelopen week steeds met ‘start me up’.

De zon scheen weer en de spullen waren snel gepakt, na lekker ontbijtje met een zacht eitje.

We zijn via hetzelfde bruggetje gereden van de heenweg, al gauw waren we op de princess Highway (PHW) . Deze weg zouden we vandaag 360 km volgen.

Een hele rit dus. Rob en Mark wisselden elkaar af. Boodschappen gehaald, geld geregeld(een hele toer), en Mark heeft eindelijk zijn internet kunnen regelen.

Mark zou de weg even vragen, ieder ander vraagt dit aan een voorbijganger, Mark echter loopt autowinkel binnen om het te vragen(voor ieder die hem kent is dit logisch ha ha) ook de natuur is heel mooi, Mark vindt de wegen maar hobbelig....

De natuur is echt prachtig, we zien vele kangaroe’s, vogels, rijden door heuvellandschappen en door bergen en hele kleine dorpjes.

Tenslotte gaan we nog wel even onze drankvoorraad aanvullen, wij vonden een zaakje, die wel iets verkocht (wijn en bier zijn hier niet zo eenvoudig te halen als in Nederland). Enthousiast haalden we 2 pakken rode wijn, want de aankomende dagen zullen we minder winkels tegen komen.....op de camping neemt Rob een glaasje.....laat het port zijn ipv wijn, oeps, wel lekker , maar 2 pakken... Misschien kunnen we nog iemand onderweg trakteren.

De camping was snel gevonden. Gelukkig net op tijd binnen, want het stroomde vol met allemaal campers. We hadden een afspraak met een monteur van Apollo, want we hadden lekkage na de flinke regenbui, helaas die zijn we misgelopen....., maar het regent niet meer, dus no worries.

Na het eten zijn we een wandeling gaan maken, de kakatoo’s vliegen hier als musjes in het rond, maken veel lawaai, maar zo leuk. Lake Entrance is een leuk vissersstadje, Mooie kust, zwarte zwanen, kwallen en mooi houtsnijwerken beelden, en natuurlijk pelikanen.

Bij terugkomst geprobeerd om blog te plaatsen, dit is best lastig, maar we doen ons best.

Ook hebben we nog kunnen beeldbellen met het thuisfront, zo fijn om te horen dat het met Maya goed gaat en toch even te kunnen praten over de dingen die in Holland gebeuren.

Tot Morgen, Rob Mark en Jolanda

1. Elske:
    9 november 2018
    Mooi hoor!
  2. Marlies:
    11 november 2018
    Wat geweldig! Slaapt de vaat nou op de bank? Lange tocht om te rijden, en wat Mark betreft: heel logisch! ;) Met de hond gaat het goed, ze vind het wel gezellig met de andere beesten, het spelen en het vele loslopen buiten! X
  3. Jolanda:
    12 november 2018
    Vaat zit op de bank ‘ husband parking’ ik sta voor de wolwinkel