Adelaide - Adelaide

24 november 2018 - Adelaide, Australië

Adelaide - Adelaide

24 november

Vandaag waren we al vroeg op pad om een tour met dolfijnen te maken. Om 7.20 uur werden we al bij de haven verwacht in Glenelg, ongeveer 45 minuten lopen hiervandaan.

Het was droog en de zon scheen. Om half 8 vertrokken we.Al spoedig zagen we de eerste dolfijnen. Dit ging zo 4 uur door, ook hadden we het geluk dat we een walvis zagen. Het was een jong kalf en zwom in de verte, maar zo bijzonder dat we het konden zien.

Vele foto’s zijn er gemaakt, en het werd ook steeds kouder. Om half12 waren we weer terug.

Vanuit Glenelg zou er volgens de boeken een toeristisch trammetje rijden....... echter mijn boek zal wel te oud zijn(6 jaar), maar trammetje rijdt al een jaar of 10 niet meer. Maar voordat je daar achter bent grrrrrrr. Enfin dan maar met de moderne tram/metro, werkte perfect en met half uur ben je in Adelaide. Goed geregeld. Alleen konden we niet betalen omdat betaalautomaat vol was. De chauffeur zei dat hij de automaat een keer zou legen en wij mochten gaan zitten......:)

Adelaide is grote stad veel winkels, veel Aziatische eetgelegenheden.

We hebben door de winkelstraat gelopen, veel is al in kerstsfeer. Overigens ook op tv hier is Home Alone 1 weer op ha ha. Wij zijn al helemaal klaar voor de kerstgedachten. Maar dit even terzijde.

De terugweg verliep minder voorspoedig. We stonden aan de verkeerde kant van de weg,van de bus die ons naar de camping moest brengen rechtstreeks. Dit hield in nog een uur wachten. We waren moe, maar we zochten gewoon de tram weer op die ons heen had gebracht. Kaartje in tram gekocht, afgestempeld en al spoedig waren we weer in Glenelg, op zoek naar de bus naar de camping......helaas die kwam pas over anderhalf uur. En wat doe je dan , je loopt gewoon weer het laatste stukje (45 minuten).

Moe maar voldaan hebben we de meegebrachte sushi gegeten en biertje erbij. Nu rest ons nog om de koffers weer in te pakken en de bus op te ruimen.

Het was een fantastische reis tot nu toe. Morgen gaan we naar de familie toe waar we ons erg op verheugen.

We can’t wait to see you all!

Nogmaals iedereen bedankt voor het volgen tot nu toe, hier genieten wij ook van.

Tot de volgende keer.

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Ingrid:
    24 november 2018
    Met veel plezier jullie reis gevolg tot nu toe.
    Nu nog lekker een week genieten bij de familie. En Joy.
  2. Corrie:
    24 november 2018
    jullie bewegen genoeg zo te lezen...maar je weet waar je het voor doet he...fantastisch al die dieren die jullie zien.
  3. Marlies:
    24 november 2018
    IK WIL OOK SUSHI! Haha! Nog souvenirs voor jullie leukste dochter gehaald? Fijne vlucht!! X
  4. Mark, Jolanda en Rob Schipper:
    24 november 2018
    Idd bewegen doen we veel, ha ha en Marlies, de souvenirs moeten nog gehaald worden, anders kunnen we nu niet met binnenlandse vlucht mee, dan zijn we overbeladen. Wij gaan de middenstand in Sydney ondersteunen:)
  5. Els:
    25 november 2018
    Veel plezier met het volgende deel van jullie vakantie,genoten van de verhalen en foto's
  6. Elske:
    Wat een mooie vakantie!
  7. Mark, Jolanda en Rob Schipper:
    Dank jullie wel
  8. Helma:
    25 november 2018
    Wat een avontuur tot nu toe zeg!! Prachtige foto's ook. Heel veel plezier samen met de familie. Groeten uit een grijs en koud Nederland.
  9. Linda Commissaris:
    26 november 2018
    Veel plezier bij de familie, doe ze de groeten van ons. We hebben genoten van de reisverhalen!
  10. Astrid Berns:
    26 november 2018
    Wat een mooie reis hebben jullie gemaakt! Met veel plezier de verslagen gelezen. Nu nog fijne dagen bij familie toegewenst!
    Heel veel groetjes van ons.